زوج جوان زوج جوان .

زوج جوان

زناشويي

امروز 17 مرداد به مناسبت شهادت محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي به دست تروريست‌هاي طالبان در كنسولگري ايران در مزارشريف كه در سال 1377 صورت گرفت «روز خبرنگار» نام گرفته است. علاوه بر اين خبرنگار، 8 ديپلمات ايراني كه در كنسولگري مزارشريف مشغول كار بودند نيز به دست طالبان به شهادت رسيدند. عناصر سركرده طالبان همواره تلاش كرده‌اند اين جنايت را به افراد خودسر نسبت بدهند ولي مشاهدات شاهدان عيني، دروغ بودن اين ادعا را به اثبات رسانده و قتل‌عام مردم مزارشريف و اين 9 ديپلمات و خبرنگار ايراني را به نام گروه تروريستي طالبان به ثبت رسانده است.قيمت طلا
بعد از آنكه دور اول سلطه طالبان بر افغانستان با حمله ارتش آمريكا به اين كشور در سال 1380 و بعد از انفجار برج‌هاي دوقلوي نيويورك به پايان رسيد، اين گروه تا مردادماه سال 1400 به دريوزگي قدرت مشغول بود تا اينكه به موجب توافقي كه در دوحه قطر با نمايندگان آمريكا امضا كرد در 24 مرداد 1400 با خروج برنامه‌ريزي شده اشرف‌ غني رئيس‌ جمهور دست ‌نشانده آمريكا از كابل، بار ديگر بر افغانستان سلطه يافت. در مدت دو سال اخير كه گروه تروريستي طالبان بر افغانستان حاكم است هنوز هيچ كشوري اين حكومت خودخوانده را به رسميت نشناخته و مردم افغانستان نيز براي حاكميت طالبان مشروعيتي قائل نيستند. كارنامه دو سال اخير طالبان نيز مالامال از قتل، پايمال كردن حقوق بشر، اِعمال تبعيض ‌نژادي، مخالفت با تحصيل و كار دختران و زنان، كوچاندن اجباري اقوام، لغو قانون اساسي، خودداري از مراجعه به آراء عمومي، زير پا گذاشتن قانون و مبارزه با سنت و زبان اقوام غيرپشتون است.
مهم‌تر از اينها تعهدي است كه طالبان در مردادماه امسال به آمريكا داده‌اند و براساس آن خطر بزرگي را براي آينده منطقه رقم خواهند زد. در مذاكراتي كه نمايندگان طالبان با هيات نمايندگي آمريكا در دومين هفته مردادماه جاري در دوحه قطر انجام دادند، يك توافقنامه 27 ماده‌اي را امضا كردند كه در واقع نقشه راه مرحله اجرائي شدن معاهده 1400 قطر را مشخص مي‌كند. در اين توافقنامه جديد، طالبان مكلف شده امنيت نيروهاي ناتو و متحدين آنها در افغانستان و ساير نقاط جهان را تامين كند. همچنين طالبان تعهد نموده برنامه‌هاي دشمنان آمريكا در افغانستان تحت حاكميت خود را شناسائي و خنثي نمايد. علاوه بر اينها، خودداري كردن از تبليغات ضدآمريكائي و ضدناتو در افغانستان و خارج از آن كشور نيز از تعهدات حكومت خودخوانده طالبان در قبال آمريكا و متحدين آنست. در ماده 12 اين توافقنامه، طالبان متعهد شد مواد مخدر مورد نياز آمريكا را توليد و تامين كند. (روزنامه جمهوري اسلامي 14 مرداد 1402 صفحات 2 و 5).
اين تعهدات، كه فقط بخشي از ماموريت‌هائي است كه آمريكا برعهده گروه تروريستي طالبان گذاشته، دقيقاً همانست كه طي دو سال اخير دولت‌هاي منطقه به ويژه كشورهاي هم‌مرز افغانستان و همينطور روسيه درباره آن هشدار داده و گفته‌اند سلطه طالبان بر افغانستان اين كشور را به كانون تروريسم و تهديد جدي عليه منطقه تبديل كرده است. اين، هشداري است كه مطبوعات مستقل ايراني نيز بارها طي دو سال اخير دادند ولي متاسفانه مسئولين كشورمان آن را جدي نگرفته‌اند. اگر سياست تطهير براي مسئولين ايراني و مطبوعات وابسته به آنها تاكنون يك راهبرد در تعامل با طالبان بوده، اكنون بعد از انتشار متن توافقنامه جديد آمريكا و طالبان كه در دوحه قطر به امضا رسيده، حجت بر آنها تمام است و هيچ بهانه‌اي براي توجيه اين سياست اشتباه و بسيار خطرناك ندارند.ربات تلگرامي دوست دختر يابي
اعتماد كردن به طالبان و توسل به سياست تطهير در دو سال گذشته نه‌تنها كمترين نتيجه مثبتي به همراه نداشته بلكه سرتاسر زيان براي ايران بوده است. كساني كه از تباني آمريكا با طالبان در مرداد 1400 با تعبير «شكست آمريكا در افغانستان» سخن مي‌گفتند حالا بايد فهميده باشند كه مرتكب خطاي بزرگي در تحليل وقايع منطقه و راهبرد آمريكا در افغانستان شده بودند. آنها بايد اين واقعيت تلخ را همواره در ذهن خود داشته باشند كه عليرغم تمام امتيازاتي كه به طالبان داده‌اند، اين گروه تروريستي حتي به يكي از وعده‌هاي خود عمل نكرده است. نه حقابه هيرمند را داده، نه ستيز عليه فقه جعفري و شيعيان و هزاره‌ها را متوقف كرده، نه در مرزهاي ما از اقدامات خلاف قانون دست برداشته، نه انتخابات برگزار كرده و نه دست از تبعيض و تضييع حقوق مردم برداشته است. حضرات بدانند طالبان امروز همانست كه در 17 مرداد 1377 ديپلمات‌ها و خبرنگار ايراني را به شهادت رسانده با اين تفاوت كه امروز چهره واقعي مزدور آمريكا بودنش از هر زمان ديگري آشكارتر شده است.

 

برچسب: ازدواج موفق،زناشويي،همسريابي،صيغه يابي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۴۳:۵۸ توسط:نازنين موضوع: نظرات (0)